woensdag, 7 febr 2024

Reacties

  1. Het Geloof is eigenlijk een natuurlijk iets. Het is niet noodzakelijk een louter religieus gegeven. Het is van belang te beseffen dat geloven, net als liefhebben een werkwoord is. Het moet uit ons innerlijke komen door vooral in onszelf te geloven en onszelf lief te hebben. Anders kan je noch in een Opperwezen, wat dat ook moge zijn of in je naaste geloven en hem liefhebben. Heeft Jesus ons niet geleerd ‘Onze naaste te beminnen, zoals onszelf uit liefde tot God, de Almachtige Vader’. In die zin kan het Geloof inderdaad bergen verzetten en ons sterken in al onze ondernemingen. De Heilige R.-K. Kerk kan ons wellicht helpen om dat levenspad vastberaden te betreden en te handelen naar Haar Voorschriften. maar het is niet noodzakelijk om slaafs en ongeïnspireerd elke Zon- en Feestdag naar de H. Mis te gaan. Wel kan dit een incentive zijn om echt te Geloven en te Beminnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Slaafs of ongeînspireerd elke zon- en feestdag naar de H.Mis gaan ?
      ieder doet hoe hij het wil, maar voor mij is het elke keer een feest om naar de mis te gaan. Tijd maken voor de Heer waar we zoveel aan kunnen vragen, of moet dat alleen als je in nood bent. Als we op vakantie zijn is dat 1 van onze prioriteiten zoeken waar een mis is. En eerlijk, wat waren daar mooie momenten bij.

      Verwijderen
    2. Voor mij is de H. Mis ook altijd een feest geweest en een bron van innerlijke vrede en troost. Ik vind dit een mooie en hartverwarmende getuigenis. Laten we altijd zoals het u zo mooi zegt "tijd maken voor de Heer."

      Verwijderen
    3. @ twee anonieme reageerders hierbij. Hartelijk dank voor jullie opbouwende reactie. Ik reageer niet graag anoniem, dus hier mijn doop-, roep- & familienaam Remigius ‘Rémy’ SPROELANTS. Ik kan jullie vertellen dat ik sinds meer dan een jaar nu lid ben van
      het plaatselijk parochiaal zangkoor en bijgevolg iedere zondag naar de H. Mis ga. Zingen is de mooiste vorm van bidden, bidden is spreken tot God en het is voedsel voor een soms getourmenteerde ziel.
      ‘Oh Jezus, zoon van de Vader, wees mij zwakkeling genadig!’Nog een fijne zondag aan allen.

      Verwijderen
  2. Heer, zegen ons gezin. Help ons meer verbonden te leven. Help ons meer begrip te hebben voor elkaar. Help ons elkaar te steunen. Help ons elkaar graag te zien. Heer zegen ieder, die met ons samen leeft. Geef kracht, geef leven. Vrede en alle goeds, amen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heer, wij danken U voor deze nieuwe dag. Gij alleen weet wat hij me brengen zal. Ik neem hem uit Uw handen aan , uur na uur .Geef ons rust en vrede ,zin voor de realiteit, moed om langzaam voort te gaan. Laat me deze dag zien als een akker die ik met de ploeg moet openscheuren om er liefde te kunnen inzaaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Heer. Ik vraag U mij nabij te zijn. Zodat ik me niet meer onrustig en somber voel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heer, ik bid mee voor deze mensen, maar help me voor de angst dat ik die kan overwinnen.
    Ik bid voor de mensen die het moeilijk hebben. ik bid voor de wereldvrede. Amen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geef mijn kleinzoon Jan, de goede woorden, om zijn daden te kunnen uitleggen aan de rechter

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ( maar vaak gebeurt het ook onbewust en heeft het – zonder we het doorhebben – een invloed op ons denken en handelen.) dit hebben we niet in handen toch ,?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten