dinsdag, 20 febr 2024

Reacties

  1. Laten we ook bidden voor de zielenrust van Pater Elias

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik bid mee en vraag hulp aan God voor een positief gesprek deze middag met de arts na het nieuws dat mijn vrouw kreeg na haar darmonderzoek waar iets gevonden werd dat zou moeten geopereerd worden. Hopelijk niet kwaadaardig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heer, ik bid om steun voor de priesters, ze worden weer eens negatief beoordeeld door het gedrag van een zwakkere. Heer, blijf uw "opvolgers " tot steun opdat zij blijvende kracht vinden om Uw woord aan ons door te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bid mee voor de priesters en vraag God om werklieden naar zijn oogst te sturen want de tijd dringt.

      Verwijderen
  4. Ik bid voor bovenvermelde intenties. Graag bid ik voor onze relatie, ons gezin... het is niet altijd gemakkelijk om op 1 lijn te staan. Amen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik bid mee voor jullie allemaal.
    Heer, ik smeek voor Uw hulp voor onze relatie. Heer, geef mijn echtgenoot een hart vol warme liefde om te delen met mij en met de kinderen. Geef mij de moed om liefdevol vol te houden.
    Mijn echtgenoot heeft een moeilijke rugzak omwille van zijn opvoeding, zijn familierelatie. Geef hem inzicht. Laat hem voelen dat ik zielsveel van hem hou. We hebben samen ons ja-woord voor U gegeven Heer. Gij kent ons. Geef ons kracht, geef ons leven. Vrede en alle goeds. Amen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bid mee voor alle hier vermelde intenties.

      Verwijderen
  6. Als je je in een situatie bevindt , die je moeilijk kunt accepteren en waar je niet van kunt houden, is daar altijd wat aan te doen, als je dat wilt, want als je de stilte ingaat en God zoekt ,zal Hij het licht van de waarheid over de situatie laten schijnen. Hij zal je laten zien waarom je bent , waar je bent en waarom je doet wat je aan het doen bent. Je kunt er zeker van zijn dat daar een heel goede reden voor is en dat er lessen van vitaal belang te leren zijn. Zie hoe liefde alle deuren voor je opent.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik bid mee voor alle intenties.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Veronschuldig me voor de ietwat profane en agnostische aard van deze post.
    Ik ben zeker geen atheïst, die het bestaan ontkent het bestaan van een God, maar een agnost, die voorlopig denkt dat de mens niet per sé kan weten of er een God bestaat. Ik ben dus nog steeds zoekend en misschien zal voortschrijdend inzicht me de juiste Weg naar onze Schepper tonen?
    Ik ben er wel van overtuigd dat het Geloof eigenlijk een natuurlijk iets is. Het is niet noodzakelijk een louter religieus gegeven. Het is van belang te beseffen dat geloven, net als liefhebben een werkwoord is. Het moet uit ons innerlijke komen door vooral in onszelf te geloven en onszelf lief te hebben. Anders kan je noch in een Opperwezen, wat dat ook moge zijn -ik weet niet Wie dat dan precies is - of in je naaste geloven en hem liefhebben. Heeft Jesus ons niet geleerd ‘Onze naaste te beminnen, zoals onszelf uit liefde tot God, de Almachtige Vader’. In die zin kan het Geloof inderdaad bergen verzetten en ons sterken in al onze ondernemingen. De Heilige R.-K. Kerk kan ons wellicht helpen om dat levenspad vastberaden te betreden en te handelen naar Haar Voorschriften. Maar het is daartoe niet noodzakelijk om elke Zon- en Feestdag naar de H. Mis te gaan. Wel kan dit een incentive zijn om echt te Geloven en te Beminnen en de Weg te vinden naar het Ware Geloof.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien kan je God vragen dat Hij u tekenen geeft van zijn liefde, Hem eens te mogen ervaren op een speciale manier zodat alles duidelijk wordt. Het is niet verplicht om naar de kerk te gaan maar het kan wel een plaats zijn waar je zijn aanwezigheid en zijn liefde op een bijzondere manier kan gewaar worden. Ik ging regelmatig bij de paters naar de mis op zondag. Al de gezangen waren in het latijn dus ik verstond er geen snars van. Toch kwam ik daar soms buiten met een zalig gevoel van liefde voor God en voor alle mensen, zelfs voor hen die me pijn hadden gedaan. Die liefde kan zo zichtbaar van je uitstralen dat niet alleen de mensen maar zelfs de dieren het gewaar worden. Op een zondag, na de mis, was mijn hart vervult van die goddelijke liefde. Ik deed een wandeling en passeerde een hond die gewoonlijk agressief bast, ook tegen mij. Die dag integendeel begon hij vriendelijk met zijn staart te kwispelen dat ik er niets van begreep. Pas later kwam ik tot het besef dat het door de goddelijke liefde kwam. Zoiets heb ik nog eens meegemaakt.
      Als je je gedragen voelt door een wezen dat dikwijls helpt en regelmatig tekenen geeft van zijn liefde voor ons dan pas kan je echt gelukkig zijn of van een grote innerlijke vrede genieten zelfs al moet je door een diep dal.

      Verwijderen
    2. Dankuwel, anoniem, voor deze roerende en pakkende reactie op mijn agnostisch schrijfsel. Ik Kan u wel met de hand op het hart verzekeren dat ik sinds nu meer dan een jaar lid ben van ons parochiaal zangkoor. Op die manier neem ik minstens iedere zon- en feestdag deel aan de lokale R. K. Eucharistieviering en haal daar veel spirituele voldoening uit. Wat u dus schrijft klopt. Als grote dierenliefhebber was ik ook zeer geroerd door uw belevenis met de nu eens niet agressief blaffende, maar kwispelstaartende hond, die je gelukzalige en liefdevolle uitstraling aanvoelde. Dergelijke beLEVENis moet inderdaad van Iets Hoger komen. Ik blijf dus verwonderd en zoeken en denk dat ik nu op de Goede Weg ben. Jesus Christus wijst me die. Het gaat u en uw geliefden verder goed.
      RS

      Verwijderen
    3. Zeker ben je op de goede weg want Jezus leidt ons naar de Vader die de bron van alle liefde is. Nog een vriendelijke groet.

      Verwijderen
  9. Heer God,
    We bidden dat er een einde komt aan de oorlogen.
    We zien al de afschuwelijke beelden elke dag. Arme mensen, ouders, kinderen die hier onder lijden en alle getraumatiseerd zijn en alles kwijt zijn.

    Heer, breng vrede, zo dat er een einde komt aan de verschrikkelijk oorlogen.
    Amen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. lk ben blij dat het beter gaat met Ricky. Ik dank god hier voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heer verhoor deze gebeden en geef inzicht in onze moeilijke weg toon ons wat U wil is

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dankbaar voor het voorspoedige herstel van Ricky. Zij doet zoveel mensen goed. Christus ontferm U over haar.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten