zondag, 28 jan 2024

Reacties

  1. Ik vraag een gebed voor het samen zijn met onze kinderen en kleinkinderen vandaag dat we een gezellige dag hebben samen in verbondenheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat gun en wens ik jullie van harte toe.
    Laten we ook bidden voor allen die om gebed gevraagd hebben.
    Voor de ernstige zieken onder ons en voor de vrede in de wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik bid mee voor een mooie familiedag.
    Ook voor alle mensen die ons gebed nodig hebben, zieken, kwetsbaren, eenzamen, ... En ook voor drukdoende mensen, schijnbaar sterke mensen, mensen die niet willen weten van hun ziekte...
    Zegen allen.
    Zegen ook ons gezin Heer. Laat ons groeien in liefde en verbondenheid en in begrip en verstaan van elkaar.
    Vrede en alle goeds . Amen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hopen dat u met ons meebidt voor de eeuwige rust van de ziel van Pater Elias en voor kracht en troost voor zijn (geestelijke) familie hier op aarde.

    Heer geef hem de eeuwige rust en het eeuwige Licht verlichte hem. Dat hij moge rusten in vrede…

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als verdriet ons leven overheerst,
    als duisternis ons enig licht is geworden,
    als moeite en pijn ons teneerdrukken,
    verwachten wij toch
    dat U ons niet aan ons lot overlaat,
    dat U ons opheft
    en het geloof in ons versterkt,
    dat U onze toekomst bent
    en dat wij niet tevergeefs uitzien
    naar de komst van U,
    onze Heiland in Jezus Christus, Uw Zoon en onze Heer, amen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wees mij aub nabij zodat ik me gedragen mag voelen. Ik voel me zo onzeker en verdrietig

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms lijkt God ons ver weg als we geen menselijke of goddelijke troost ervaren. Maar als me dat overkomt, en het gebeurt regelmatig, zoek ik mijn toevlucht in de mystieke werken van de H. Mechthilde van Hackeborn. In z'n moment van innerlijke dorheid sloeg ik het boek eens open en viel op deze woorden:"God is de gekwelde zielen nabij." Ik vraag God met aandrang dat bij het lezen van die simpele woorden je verlost wordt van je kwellingen en je gedragen mag voelen.

      Verwijderen
  7. Ik vraag gebed voor genezing van het hart.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heer zegen alle biddende en vragende mensen.
    Heer ik vraag speciaal Uw zegen over onze zoon Albrecht. Geef hem de moed die hij zo nodig heeft. Geef hem inzicht, geef hem rust, geef hem kracht, geef hem sterkte. Heel speciaal leg ik hem in Uw handen Heer. Draag hem zodat hij opnieuw zin krijgt in het leven. Vrede en alle goeds voor iedereen. Amen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bid me voor hem... en ook voor u. Sterkte!

      Verwijderen
  9. Ik wil gebed vragen over het ongeboren leven. Gebed voor moeders en vaders. Gebed voor mensen, die hun zwangerschap willen afbreken. Gebed voor onze beleidsmakers. God, geef hen aub inzicht, geef hen antwoorden op de vele vragen. Geef dat ook het ongeboren leven beschermd kan worden.
    Heer. Ik kan zo moeilijk begrijpen dat de ene hun kind willen doden en dat de anderen juist een kind medisch gaan maken. Help mij het juiste begrip te tonen voor mensen in nood.
    Amen

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten