woensdag, 31 juli 2024

Reacties

  1. In mijn jeugdjaren gaven mijn ouders altijd voor het slapengaan met de duim een kruisje op het voorhoofd met de woorden: "God zegene en beware u."
    Heer, bewaar ons vandaag voor alle onheil en tegenspoed en geef aan de mensen die U niet of nauwelijks kennen een nieuwe geest zodat ze zich niet meer aangetrokken voelen tot het ijdel vertoon van de wereld maar eerder vastbesloten in uw voetstappen gaan wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heer, help me om elke dag tijd te maken voor gebed en bezinning. Ik weet en ervaar dat dit me deugd doet, dat dit me inspireert, dat dit me op het gewenste pad houdt. Maar soms, voel ik drukte om me heen en lukt het me niet om 's morgens eerst mijn dag aan U te wijden. Sorry hiervoor Heer, ik neem de draad weer op... Amen.
    Heer, ik hoop ook dat onze zoon Jou, Christus, de H. Geest, het geloof, de hoop en de liefde mag ontdekken en hierdoor geboeid worden. Help hem Heer. Dank hiervoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat doet het deugd z'n mooi en eerlijk gebed te mogen lezen en wat een troost mensen in deze gebedshoek te ontmoeten die dezelfde aspiraties hebben maar ook dikwijls dezelfde zwakheden vertonen en toegeven.
      Heer help ons altijd vol te houden en steeds hoger op te klimmen in het spiritueel leven zodat we een schitteren licht worden die de mensen in onze omgeving aanzet aan de zo boeiende "spirituele trektocht" te beginnen. Amen

      Verwijderen
  3. Lieve Heer, wilt U mij kracht geven. Wees mij nabij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jezus vroeg ook aan zuster Maria van de Drie-eenheid dat ze hem elke dag, ja elk uur van de dag om kracht moest vragen. Moge O. L. Heer ook uw gebed verhoren.

      Verwijderen

Een reactie posten