donderdag, 11 juli 2024

Reacties

  1. Jezus zei eens tegen zuster Maria van de Drie-eenheid (clarisse Jeruzalem): Als je eens wist hoe zachtmoedig de Maagd Maria is en hoe graag ik bij de zachtmoedigen vertoef: zij verrukken mij... Daar waar zachtmoedigheid is, daar is de glimlach van uw Jezus.
    "Heer leer ons als de gelegenheid komt altijd rustig en vredig van hart te blijven, vol mededogen, om zachtmoedig te worden zoals U en uw Moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jezus helpt mij te blijven stralen van Godsliefde desondanks mij man mij beledigd en achter mij rug dingen doet die het zonlicht niet mogen zien.

    Geef mij de kracht om verder verbonden te blijven met God.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik bid intens mee voor veel sterkte voor u en ook voor inzicht voor uw man. Mogen jullie beiden weer gelukkig worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heer Jezus laat de liefde bloeien elke dag opnieuw in de huwelijken, in de kloosters, in de scholen of vakantiekampen waar kinderen soms gepest worden, op de werkvloer waar het ook gebeurt. Breng de liefde terug in de maatschappij want dan zou er ons zoveel leed bespaard worden. Geef ons priesters met een goed hart overvloeiend van onbaatzuchtige liefde en een oprecht diep geloof zodat ze de jeugd en de volwassenen de weg naar Jezus en het ware geluk kunnen tonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor mij Neef die op 43 jarige leeftijd in augustus Euthanasie laat in gaan.
    Dat hij uit zijn geestelijk lijden wordt verlost, en het eeuwige leven te gemoeid mag zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reacties
    1. Ik bid voor hem. "Heer breng genezing, uitzicht op beterschap voor hen die ondraaglijk lijden."

      Verwijderen
  7. Dank U Heer voor al Uw goede zorgen, voor het verhoren van onze gebeden. Heer, help mij op mijn levenstocht, om te blijven bidden voor alle noden op de wereld, gebed geeft hoop en rust. Geloven in het gebed is een kracht, een genade... Dank U hiervoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Heer, blijf mij nabij. Zodat ik meer kracht, vertrouwen in mezelf mag krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leg al uw vertrouwen in de Heer die onze kracht en onze vreugde is maar om dat te bereiken hebben we zijn hulp nodig. Niets is zo zalig als te leven in vertrouwen en geen ongerustheid of angst meer te voelen. Maar we zullen altijd te kampen hebben met gemoedsschommelingen en allerhande tegenkantingen zolang dit leven duurt. De perfecte vrede en vreugde zonder einde zullen we pas ervaren als we bij de Heer zullen zijn. Ik bid voor u opdat u toch regelmatig dat vertrouwen in Hem moogt gewaar worden.

      Verwijderen
  9. Voor mijn 'verloren zoon' die nu bij mij is voor een paar uren, dat hij mag leren zijn hoofd te buigen voor wie boven hem staan, dat hij stopt met drinken, dat hij zal willen leven en gelukkig zijn. Dat hij mag begrijpen dat het kruisje dat hij bewust om zijn hals hangt, ook betekent dat hij Christus moet volgen. Dat hij uit zijn diepe depressie mag klauteren en dat hij zijn wantrouwen tegenover zijn psycholoog kan overwinnen, of anders een meer geschikte hulpverlener zoekt. Dank u Heer, dat hij naar mij gekomen is en dat hij zijn hart voor mij heeft uitgestort. Geef dat de deur, die hij nu weer dicht aan het trekken is, op een kier blijft staan. Dank u voor de verhoring van vele gebeden. Wilt u verder bij hem blijven en hem zachtjes naar u toe trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik blijf bidden voor hem en ook voor alle andere intenties.

      Verwijderen
  10. Ik bid voor onze zoon die momenteel op vakantie is, dat hij de waarde van de vriendschap mag ervaren en hier zorg voor dragen, dat hij tot rust mag komen en geïnspireerd naar huis komt. Even de riemen afleggen, zal hem ongetwijfeld deugd doen.
    Heer geef ook mij de kracht om de liefde centraal te stellen in mijn leven, leer mij geduldig afwachten, hopen en geloven dat alle goed komt in het leven. Amen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten