maandag, 22 juli 2024

Reacties

  1. Heer Jezus. Zegen mijn gezin. Help ons overeenkomen. Help ons elkaar te dragen, te verdragen en verder te dragen.
    Help ons individualisme los te laten. Help ons elkaar ruimte en tijd te geven. Geef ons rust en vrede in dit huis. Amen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jezus zei tegen zuster Maria van de Drie-eenheid:" Er zijn zoveel onvrijwillige slachtoffers (van ziekten) en dat komt omdat er niet genoeg vrijwillige slachtoffers (kloosterlingen) meer zijn. Dan vraagt Jezus haar of zij een slachtoffer van liefde wil zijn. Zij was direct bereid, "maar hoe zal ik het doen?" vroeg ze. Door het lijden (???) dat uitboet en eerherstel brengt (voor de zonden) en de liefde die God schenkt. Nochtans Jezus vraagt haar niets buitengewoons alleen maar rustig van hart blijven als men bijvoorbeeld een kwetsend woord te horen krijgt en proberen alles met een glimlach te verdragen en niet humeurig te worden. Nadat men dat een zekere tijd gedaan heeft groeit er stilaan een grote liefde in ons hart Dat is "de liefde die God schenkt" waarover Hij het had tegen de zuster. Ik kan het verzekeren dat dit de waarheid is want ik doe dat nu al jaren (zwijgen, niet reclameren) en ik voel zeer dikwijls z'n grote liefde dat ik bereid ben alles te doen voor iedereen. Het is echt een geschenk van God. En Jezus zegt tegen de zuster:" Ik wil niet alleen slachtoffers van liefde in de kloosters maar overal, in de gezinnen, op de werkvloer etc. Dat is dus de manier om zijn omgeving te veranderen, eerherstel brengen voor de zonden van de mensen, en het aantal onvrijwillige slachtoffers (mensen getroffen door kanker bijvoorbeeld) te verminderen en in ruil zal je je dikwijls zeer gelukkig en overvloeiend van liefde voelen, niet alleen voor je huisgenoten maar voor iedereen zelfs hen die je pijn hebben gedaan. Het is dus het proberen waard. Maar misschien doet u het al maar deze tekst getrokken uit het mystieke werk van zuster Maria van de Drie-eenheid kan je aanmoedigen om verder te doen.
      Ik bid mee voor je huisgezin en ook voor alle andere intenties..

      Verwijderen
  2. Heer U zegt tegen Maria van de Drie-eenheid dat de goedheid (liefde) de machtigste hulp is. en dat het volstrekt nodig is voor elkander goed te zijn, kwistig goed zelfs. Schenk ons de genade om deze levensopdracht nooit uit het oog te verliezen zodat we de harten raken en dus effectief meewerken aan de uitbreiding van uw rijk op aarde.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Heer, wilt U mij meer rust geven?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik bid mee voor al deze intenties.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten