vrijdag, 12 juli 2024

Reacties

  1. "Heer, ik vraag geen vertrouwen in mezelf maar in U die onze rots bent en onze kracht." Jonge mensen blaken dikwijls van zelfvertrouwen omdat alles nog op volle toeren draait. Ze hebben nog geen grote beproevingen moeten doorstaan en daarom denken ze dat ze alles te danken hebben aan hun doorzettingsvermogen, hun initiatief en handigheid. Maar als ze ouder worden en zwakker keren er velen zich naar God en begrijpen dat hun zelfvertrouwen maar een zwak iets is vergeleken met het vertrouwen dat zich stilaan opbouwt op God die ons ter hulp snelt als men op Hem roept. De apostel Paulus riep uit: "Ik vermag alles in Hem die mij sterkt." Hij had zelfvertrouwen omdat Hij vertrouwde op de Heer.
    "Heer leer ons vertrouwen op U met geheel ons hart en verlos ons van alle onrust en angst. Amen"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heer, een belangrijke dag vandaag. Mijn zoon is thuis, voor even. Ik ben zo dankbaar voor deze onverwachte gebedsverhoring. Geef dat hij zijn strijd zal volhouden als hij straks weer naar zijn kot gaat. Blijf voelbaar bij hem. Geef mij de wijsheid en leiding die U me gisteren gaf. Dat ik hem met uw hulp kan ondersteunen in de moeilijke goede beslissing die hij genomen heeft. Amen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heer, breng troost bij de familie die vanmorgen een dierbare verloren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik bid mee voor alle intenties.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij danken u Heer voor het verhoren van onze gebeden.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten