woensdag, 3 april 2024

Reacties

  1. Heer zegen mijn man en dochter. Geef hen terug het vertrouwen in de toekomst ondanks de huidige omstandigheden. Dank dat Gij met hen meegaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heer wij hebben elke dag uw zegen nodig. Geef ons de kracht om steeds uw wil te doen. Maak dat we gedragen worden door de liefde en het vertrouwen want Gij zijt er voor ons en nooit laat Gij ons in de steek. Alle gelovige mensen ervaren het regelmatig maar soms hebben we wel een duwtje in de rug nodig. Als het wat moeilijke gaat laat ons dan op bijzondere wijze uw genade ervaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms denk ik 'Wat spijtig dat we Jezus nooit 'live' gekend hebben!'. Wat moet dat toch heerlijk/zalig geweest zijn om, zoals de apostelen in zo'n warm gezelschap, met zo'n goede/wijze/gelovige Zoon van God, om te gaan. De apostelen waren toch bevoorrechte personen vind ik. Wij hebben Jezus niet gezien, wij vertrouwen op zijn Woorden en daden, wij lezen in de Bijbel hoe hij leefde, hoe hij rondtrok en het goede deed. Maar hem 'live' bezig gezien te hebben, heeft voor mij toch nog een tikkeltje meer aan beleving/bezieling... of zie ik dit fout? In ieder geval, dank je wel Jezus, voor je voorbeeld, voor je inspiratie voor ons, hoe we best in het leven staan. Dank U Heer. Amen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u Heer dat er toch priesters zijn die _ in de voetsporen van Jezus - proberen om met ons _ eenvoudige mensen _ de weg van luisterende meelevende dienstbaarheid te bewandelen. Dank u Heer en zegen hen, laat hen een stichten voorbeeld zijn en blijven !

      Verwijderen
    2. Ja dat is waar. Ik heb respect voor de priesters, voor hun roeping. Maar voor mij is Jezus niet dezelfde persoon als een priester. Inderdaad kunnen priesters een stichtend voorbeeld voor ons zijn... Bedankt voor je antwoord.

      Verwijderen
  4. Heer Jezus. Zegen mijn echtgenoot, zegen mijn gezin. Heer help ons te vertrouwen, help ons liefdevol communiceren, help ons een positieve bril te hebben. Help ons al het goede te zien. Help ons relativeren. Heer geef ons kracht, geef ons leven, vrede en alle goeds. Amen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Graag gebed voor mijn schoonmoefer die vanmorgen overleed. Alsook voor haar verloren zoon dat hij nu terug contact kan opnemen met zijn broer.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten