maandag, 22 april 2024

Reacties

  1. Heer in deze tijd van oorlogen ,conflicten ... ook in mijn eigen hart met een medemens
    ik smeek U , handel in mij, lééf in mij om mijn moeilijheden alleen met en door U op te lossen in nederigheid maar ook in wijsheid !!!
    Dank U Heer !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte voor u en hopelijk mag het goed komen. Soms hebben we geduld en uithouding nodig. Gelaten verdragen. En bidden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heer schenk ons vandaag uw genade,
    laat ons in uw liefde blijven en altijd bereidt zijn te vergeven.
    Verleen ons ook de genade van dankbaarheid want wij hebben al zo veel gekregen.
    Geef dat we elke dag opnieuw uw liefde mogen ervaren en in gedachten dikwijls bij U. Amen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik bid voor onze zus, die herstellende is maar nog in het Ziekenhuis verblijft. Geef haar moed om alle pijn te verdragen en het genezingsproces te ondergaan.
    Ik bid ook voor onze zoon, zoekende... dat hij op het juiste spoor blijft en blijft zoeken naar zingeving in zijn leven.
    Ik bid voor ons gezin dat de openheid blijft, dat we elkaar blijven vertellen wat ons bezighoudt, dit alles om te voorkomen dat we uit elkaar groeien.
    Amen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Heer,
    Geef mij en onze familie kracht en zegen in deze nieuwe week.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Heer, wees mij nabij

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vandaag op earth day, de geboortedag van mijn tweede zoon die als kind leukemie had 40 jaar geleden, en die zich als fysicus en master in milieusanering steeds heeft ingezet voor de bewustmaking van de klimaatproblemen, wil ik graag bidden om steun voor alle mensen die zich inzetten voor deze belangrijke zaak opdat ze de kracht en moed houden om het vol te houden 🙏Karlien Libeert

    BeantwoordenVerwijderen
  8. vandaag zal ik om troost en steun voor de ouders en grootouders van een lieve zoon, kleinzoon, die veel te vroeg is gestorven. Ik ween om bloemen in de knop gebroken, om rozen die niet zijn ontloken 🙏🥀

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dankbaar voor het weekend mat Tau. Dankbaar voor de dankbaarheid die ze hadden voor de kookploeg waar ik deel van was.
    Heer het was moeilijk thuiskomen. Ik miste mijn gezin, maar zij missen mij niet of kunnen het heel moeilijk over hun lippen krijgen. Ze geven me soms de boodschap dat het beter is zonder mij. Heer dat doet pijn. Geef mij moed, want ik zie mijn gezin heel graag.
    Geef mijn echtgenoot en kinderen hun warme hart terug. Geef dat er opnieuw liefde moge groeien en bloeien voor elkaar. Veel mededogen, verdraagzaamheid, kracht en leven. Vrede en alle goeds. Amen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In het mystieke werk van zuster Maria van de Drie-eenheid las ik eens: "Ge zult misschien door uw oversten en medezusters niet veel bemind worden. Dat geeft niet, maar ik verlang dat ge elk van hen evenveel bemint als Mij, door voor elk van hen dezelfde welwillendheid en dezelfde voorkomendheid te tonen als ge Mijzelf zou betonen."
      Dat is zeker een schone opdracht maar geen gemakkelijke. Ik spreek van ervaring, maar als het ons lukt (met Gods hulp) om altijd vriendelijk te zijn zal onze omgeving op een dag erdoor geraakt worden. Maar het kan soms wel lang duren vooraleer dit zalig moment aanbreekt.
      "Heer schenk ons uw genade opdat Gij, door ons goed voorbeeld en onze liefde, de harten van onze naasten zou raken."

      Verwijderen
    2. Ik was vergeten er bij zeggen dat u het eigenlijk uitstekend doet, net zoals die zuster.

      Verwijderen
  10. Heer dank dat u al die gebeden aanhoort, verhoort. Dank u Heer
    Blijf voor ons allen een steun en blijf ons bemoedigen !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten