donderdag, 11 nov 2021

Reacties

  1. Laten we, op deze Wapenstilstandsdag, bidden om Vrede in de wereld; Gods Vrede. In de harten van de mensen, tussen landen en volkeren.
    Heer, wees deze wereld genadig.
    Amen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heer, vandaag wil ik toch ook bidden voor al die gesneuvelde soldaten die hier begraven liggen in onze Westhoek. 'Altijd iemands vader, altijd iemands kind', zingt Willem Vermandere. Ook alle gesneuvelden in alle andere oorlogen waar ook ter wereld, leggen wij in Gods handen. Vader, geef hen de eeuwige rust en geef ons de vrede.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vandaag bid ik intens mee met bovenstaande intenties. Voor alle slachtoffers en familie van alle oorlogen, onlusten en schendingen van de mensenrechten. Ik ben kind van de Westhoek, uit Westouter, mijn grootouders vluchtten in april 1918, bij de zoveelste slag om Ieper. Westouter werd werd zwaar getroffen. Van de kerk en de dorpskern bleef niets meer over. Mijn grootouders vluchtten met 2 kinderen, een meisje van 3 jaar en een meisje van 6 weken, helemaal naar Tautavel in de Pyreneeën. Het jongste overleed daar in december 1918, 10 maanden oud. Wij werden het vredesverlangen met de paplepel ingegeven. Oorlogskerkhoven zijn daar overal, tussen de velden, met ontelbare jonge slachtoffers van oorlogsgeweld. Wat heeft de wereld hiervan geleerd? Laten we dit niet vergeten en hoopvol bidden voor vrede.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat niet haat maar Liefde de wereld regeert.
    Amen

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten