zaterdag, 8 maart 2024

Reacties

  1. Dat wij onze aandacht richten op wat anderen van ons vragen.
    zodat wij horen hoe we elkaar van dienst kunnen zijn.
    Vergeten we niet te bidden voor de vrede in de wereld.
    Dat we toehoorders zijn voor hen die hun vreugde en verdriet met ons willen delen
    God, wees ons vandaag nabij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heer zegen ons gezin, mezelf, mijn echtgenoot en onze 4 kinderen. Help ons beter te communiceren, beter te begrijpen, liefdevoller te zijn... Geef ons meer verbondenheid.
    Geef ons inzicht in onze eigen houding tov van elkaar. Help ons onszelf te veranderen om beter te worden voor de ander.
    Zegen allen die ons gebed nodig hebben. Amen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De liefde die straalt vanuit ons wezen elke dag opnieuw zal ook zijn weerslag hebben op de anderen. Het kan wel een tijdje duren vooraleer de anderen geraakt worden maar ons geduld, zelfopoffering en onze volharding in de liefde zal mooie vruchten dragen.
      "Heer help alle gezinnen opdat iedereen, van de eerste tot de laatste, de heerlijkheid van uw liefde zou mogen ervaren alsook de verbondenheid die er uit voortvloeit."

      Verwijderen
    2. Dankbaar voor deze woorden. Heer help me echt. Ik smeek het U, want soms zie ik het echt niet meer zitten. Dankbaar voor al het moois rondom mij, hoe moeilijk het ook soms is.

      Verwijderen
  3. Goede God ik wil bidden voor mijn
    schoonzus die al jaren ruzie heeft met haar zoon en schoondochter allemaal voor een huis 4 kinderen en al jaren ruzie ik vraag Sint Jozef om toch een oplossing

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In sommige gevallen moet echt God ingrijpen. Ikzelf zat eens geplaagd met gedachten van wrevel en ongenoegen tegen sommige personen. Ik zei tegen mezelf: "Maar allé hoe is dat mogelijk; dat is toch allemaal al lang vergeven en ik vroeg God om bevrijding. Na een tijdje, ik was toen op wandel, had ik nog eens bij God aangedrongen en opeens werd ik misselijk, zeer misselijk. Na een halve minuut verdween de misselijkheid, maar o wonder ook de negatieve gedachten.
      "Heer, help de mensen terug te leren bidden opdat ze uw hulp dikwijls zouden mogen ervaren en dat ze zouden beseffen dat er iemand is die hen aan het lijntje houdt, U noemt hem de "onkruidzaaier", hij die geen liefde en vrede kan verdragen.

      Verwijderen
  4. Heer ik wil U danken voor mijn 4 lieve dochters elk met hun problemen maar ze zijn er voor elkaar ook voor de evenhulpvaardige kleinkinderen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Heer,
    Geef kracht voor rust voor lichaam en geest. Amen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heer help a.u.b. met de plaaggeesten, in mij en in mijn woning.
    Ik bid constant,maar tot nu toe geen verandering.
    Help a.u.b

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In het "Boek der bijzondere genaden" van de H. Mechthilde van Hackeborn leest men:. "Tot zijn laatste ademtocht zal de mens moeten strijden tegen de geest van het kwaad." Ik had eens veel gebeden voor mijn broer op een avond omdat hij met enorm veel moeilijkheden te kampen had in zijn huwelijk. In een korte droom de nacht daarop zij "iemand" tegen mij: "Het is zeer gevaarlijk mij tegen te werken". In ieder geval ik heb er geen rekening mee gehouden en bleef doorgaan met bidden.
      "Heer schenk aan mensen die bekoord of op de een of andere manier belaagd worden uw vrede en geef hen de moed om te volharden in het gebed. Dat ze mogen gedragen worden door de liefde en het vertrouwen want uw liefde voor de mensen is zo groot zo groot. Heilige Maagd Maria, onze Moeder bid voor ons; alle heiligen die zo moedig hebben gestreden bid voor ons. Heer schenk ons uw vrede."

      Verwijderen

Een reactie posten