zaterdag, 30 maart 2024

Reacties

  1. Heer God, zegen ons gezin. Gisteren is het weer eens ontploft. Deze morgen is het nog niet voorbij.
    Heer moge er aub meer positiviteit komen. Heer geef ons de juiste inzichten. Geef Karel het vertrouwen in onze kinderen. Geef hem vreugde, geef hem dat hij kan zien, echt zien wat voor goeds er allemaal is.
    Heer, geef onze kinderen ook de ogen om het goede van elkaar te zien. Heer, geef ons rust, verbondenheid, leven, kracht, liefde, vrede en alle goeds. Help mij om vol te houden. Dank u Heer. Amen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heer stuur uw vredesengel naar dit gezin opdat allen met vreugde Pasen mogen vieren

      Verwijderen
  2. Ik bid van harte mee voor dit gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heer ik bid dat Pasen voor al de mensen een nieuw begin mag zijn voor vrede. Ik bid voor al de gezinnen waar er spanningen zijn. Dat er vrede rust en liefde mag komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede god geef gezondheid en kracht voor mensen die het moeilijk hebben, en dat ze de liefde van de Heer mogen ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel speciaal wil ik graag gebed vragen voor mijn kleinkind Stein van 12 jaar. Hij heeft het moeilijk in deze maatschappij. Dat hij liefde mag ervaren van de mensen dicht bij hem dat hij vol kan houden. Hij eet bijna niet zijn ouders weten geen raad met hem meer hoe het verder moet. Ze hebben al heel veel geprobeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien moeten we eens terug denken aan de eenvoudige devoties van vroeger. Jezus verscheen aan zuster Marguerita Alacoque (jaren 1600) zoals hij in vele kerken en kerkpleinen staat afgebeeld onder de naam "Het Heilig Hart" en zei: Ik zal de gezinnen zegenen waar mijn beeltenis (H. Hart) vereerd wordt; ik zal vrede brengen in hun huisgezinnen" Er waren nog meer van die beloften. Misschien voelen de kinderen een soort gemis omdat er zo weinig rituelen meer zijn in de week die de ziel en ook het lichaam helen zoals de Eucharistieviering bijvoorbeeld. Ik heb regelmatig korte spirituele dromen waar een les in zit. Zo zag ik eens (in z'n droom) een klein meisje aan een kindertafeltje met een Mariakapelletje in haar hand dat ze zelf gemaakt had in karton. Ze had er haar eigen lappenpop ingezet en er rolden tranen over haar wangen. Laten we de kinderen bidden terug leren bidden, van kleinsaf aan en ze zullen sterker staan in het leven

      Verwijderen
  6. Ik bid voor iedereen mee!!! Ook voor mezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wil v bidden, Heer, bevrijd van de ernstige woedeaanvallen, scheldpartijen de pleegdochter van mijn dochter. Ze is pas 24 jaar en hele moeilijke kinderjaren gehad.
    Het is heel erg en iedereen lijdt vreselijk onder.
    Alleen u Heer kan voor zorgen dat er vrede in haar hart komt.
    Amen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De pleegdochter is pas 14 jaar.

      Verwijderen
    2. In onze familie was er ook z'n geval waarvoor we zeer lang gebeden hebben, elke dag opnieuw zonder dat er enige verandering optrad. Maar plots, zo opeens was ze genezen, helemaal bevrijd. Dus blijven bidden met vertrouwen loont de moeite.

      Verwijderen
  8. Hoe meer we zijn in gebed hoe sterker we staan want Jezus is bij ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank voor alle gebeden voor ons gezin! Het doet heel veel deugd ons gedragen te weten in gebed. Verbonden paasgroeten aan jullie allen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten