vrijdag, 22 maart 2024

Reacties

  1. Gisteren ben ik een gift gaan doen bij de Karmelieten en heb een zeer goed en warm gesprek gehad met de zuster.
    Ik deed deze gift nadat ik een telefonisch gesprek had gehad met het klooster opdat ik hulp zocht bij zware financiƫle problemen.
    De zuster aan de telefoon gaf me de raad om te bidden voor de Heilige Jozef, ik had nog een beeldje staan van de Heilige Jozef en ben begonnen die dag met hulp te vragen, te bidden en een kaarsje te branden bij het beeldje en vanaf toen raakten de problemen stilaan opgelost.
    Dit was zo zalig die ervaring dat ik het hier wil delen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ooit eens en zuster gekend, men noemde haar zuster Sint-Jozef omdat ze zoveel devotie had voor deze heilige. Zij werkte in de keuken en de andere zusters gingen bedelen op de markt voor fruit, groenten en andere eetwaren. (Ik ging bij hen soms klusjes doen) Ze brachten altijd mee wat de zuster in de keuken nodig had want ze vroeg elke dag alles aan Sint Jozef. had. En het was een hele lijst.

      Verwijderen
  2. Een gebed voor mijn zoon die geen prater is en wijsheid en de juiste woorden voor mij om een gesprek aan te gaan en te kijken wat er in hem omgaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bid van harte mee. Dat de Heilige Geest je moge inspireren en dat elk woord van je hem moge raken.

      Kom Schepper, Geest, daal tot ons neer
      houd bij ons uw intocht Heer,
      vervul het hart dat u verbeidt,
      met hemelse barmhartigheid.

      Verwijderen
  3. Ik bid mee voor deze intenties.
    Gebed gevraagd voor ons gezin, voor liefdevolle communicatie en begrip, liefdevol omgaan met elkaar. Heer, moge het negatieve aub naar de achtergrond verdwijnen of zelfs helemaal wegblijven. Open mijn ogen en deze van mijn gezinsgenoten om het positieve te zien en te verwoorden naar elkaar. Heer geef ons dankbaarheid, geef ons liefde, geef ons kracht, geef ons leven. Vrede en alle goeds. Amen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Samen leven in harmonie is zeker voor elk gezin een serieuze opdracht. Als u ze kan samenbrengen in gebed zal stilaan de liefde groeien. Ikzelf ben ooit eens naar een lange gebedswake geweest in de basiliek van Koekelberg onder leiding van priester Daniel Ange. Het duurde maar liefst drie uur. Er was ook een van zijn gebedsgroepen aanwezig (hij stichtte overal gebedsgroepen voor jong en oud) Ook waren er veel kinderen bij en tot het einde toe was iedereen enthousiast, Niemand toonde tekenen van verveling. Toen we de kerk verlieten waren alle mensen toch zo blij en opgetogen en de kinderen die de deuren openhielden zongen: Alleluja, alleluja al maar door. De geestelijke vreugde die ik bij het buitengaan in mijn hart voelde was na twee weken nog voelbaar. Wat het langdurig gebed onder leiding van een heilige priester allemaal kan teweeg brengen!

      Verwijderen
  4. Ik vraag gebed voor mijn broer die vandaag jarig is. Dat hij overvloedig mag gezegend worden en dat al wat hij nodig heeft, hem op voorspraak van de H.Jozef mag gegeven worden. Omdat de H. Geest overvloedig over hem mag komen in alles wat hij doet. Dat hij gezond mag blijven. Dit vragen we op voorspraak van Maria onze Moeder. Amen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bid mee ook voor alle andere intenties.

      Verwijderen
  5. Ik bid voor al de intenties die hier gevraagd zijn.
    Graag bid ik voor onze zoon die zich vandaag niet goed voelt en niet gaan werken is. Momenteel slaapt hij... het is op zo'n momenten moeilijk om met hem te praten. Wat scheelt er? Ik weet het niet, hij wil nu gerust gelaten worden... Ik hoop dat hij snel beter is en dat hij vertelt wat er aan de hand is. Heer, ik vind het soms zo moeilijk om te voelen, achterhalen wat er allemaal in hem omgaat. Ik wil er zijn voor hem, maar hij moet het ook toelaten. Heer, geef hem kracht, troost en steun om anderen in zijn leven toe te laten. Amen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik bid ook mee. Vooral voor kracht en rust in mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heer ontferm u over de slachtoffers van misbruik. Geef hen inzicht over wat hen kan
    helpen en troosten om met hun leven verder te kunnen.
    Zegen onze paus Franciscus overvloedig, steun hem..
    Vader, heb medelijden met de mensen in oorlogsgebieden. Verhoor alle mensen van goede wil zodat de wreedheden ophouden en Uw vrede weerkeert. Verlos ons van
    het kwade. Ik vraag U dat alles in Jezus’naam. Amen

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten