donderdag, 24 aug 2023

Reacties

  1. Ja, ik heb een vijgenboom, een stilteplek... voor mij is dit nog altijd mijn bureau, mijn ruimte met allerlei verwijzingen naar geloof en gebed: een paternoster, een kruisbeeld, een icoon, een poster met hierop gevouwen handen op een missaal, een kaarsje... Deze plek, ik kijk er elke dag naar uit, om het Dagelijks Bijbelcitaat te lezen en tot rust te komen, voedsel voor elke dag. Dank U Heer, dat ik deze plek ontdekt heb als vijgenboom... Als ik deze plek in de ochtend verlaat, kan ik er voor de rest van de dag weer tegen. Amen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja inderdaad zo'n plek hebben we nodig, een stille rustige plek weg van alle lawaai
      waar we de aanwezigheid van Jezus kunnen voelen en met Hem praten

      Verwijderen
  2. Graag bid ik voor de mensen in mijn omgeving en ver daarbuiten dat ze zo'n vijgenboom/stilte- rustplek mogen vinden en ervaren in dit drukke bestaan. Geef dat mensen kunnen inzien dat mensen belangrijk zijn, vriendschappen, sociaal leven... dat niet alle 'daden' moeten resulteren in inkomen...
    Geef ons kracht, geef ons leven. Vrede en alle goeds. Amen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Graag gebed voor de goede en vlotte afhandeling van een erfenis met verkoop van een huis en veel opruimwerk. Geef mijn schoonfamilie en de aanverwanten veel liefde en begrip voor elkaar in deze kwestie. Laat ons naar elkaar kunnen toegroeien en hechter worden. Amen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik dank de Heer, en ook degenen die hier iets geschreven hebben over de vijgenboom. Dat zal me helpen. Ik bid ook mee voor de afhandeling van een erfenis met verkoop van huis, enz. Ik zit ook met een nog niet afgehandelde erfenis. Sterkte en moed, en moge alles met liefde en wederzijds begrip gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten