zaterdag, 27 april 2024

Reacties

  1. Ik wil U danken voor zo veel moois, voor het geluk dat in kleine sprankeltjes bij ons binnen dwarrelt. Laat Uw licht over ons schijnen en geef ons de kracht om te blijven huppelen met een soms te zware rugzak. Geef ons de kracht om te blijven hopen en het goede te zien in elke mens waarmee wij een stukje levensweg mogen delen. Dank voor deze nieuwe dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aanvullend het lied : Dank U voor deze nieuwe morgen, dank U voor deze nieuwe dag. Dank U dat ik met al mijn zorgen bij U komen mag !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heer ik wil U ook bedanken voor deze nieuwe dag en ook voor dit mooie gebed hier boven dat "sprankelt" van dankbaarheid. Het doet mij deugd de H. Geest zo bijzonder werkzaam te zien in deze gebedshoek waar we altijd iets vinden dat ons optilt boven de dagelijkse sleur en er ons aan herinnert dat Gij een goede Vader zijt die het altijd goed voor heeft met ons. Op mijn beurt wil ik ook mijn dankbaarheid betonen voor al het mooie dat ons nog wacht vandaag en in de toekomst. En als dan toch het kruis wat zwaarder wordt zult Gij ons wel helpen en onze innerlijke vreugde in stand houden. Amen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel. Het lezen van deze gebeden, brengt een smile op mijn gezicht.
    Daarnet was het 'weer ruzie' Heer. Ik krijg telkens het gevoel dat het mijn fout is. Ik wil helemaal geen ruzies. Ik voel me soms weinig begrepen. Moet me precies altijd bewijzen. Heer, help mij om sterk te zijn voor mijn gezin. Help mij me begrepen te voelen, me geliefd te voelen.
    Help ons gezin, zegen ons allen dat we er in liefde voor elkaar mogen en kunnen zijn. Geef ons kracht, geef ons leven, vrede en alle goeds. Amen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vraag aan de Heer om altijd een rustig hart te hebben en als er dan toch iets gezegd moet gezegd worden probeer het te doen zonder opwinding, zonder enig verwijt. Veronderstel, ik was vroeger z'n opvliegend karakter en licht geraakt maar God heeft me zo zacht gemaakt als een lammetje. Als je er in slaagt kalm te blijven zullen je woorden ook meer draagkracht hebben want de H. Geest zal doorheen jou waaien als een zachte bries en de woorden inspireren die jouw naasten zullen raken.

      Verwijderen
  5. Ik zou zo graag een tastbaar aandenken hebben van een overleden vriend. Ook al heb ik mooie herinneringen aan mooie momenten, iets wat ik kan vasthouden/zien is voor mij ook belangrijk. Ik hoop dat er vroeg of laat zo'n aandenken op mijn pad komt... Amen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien kan je de naam van je overleden vriend geven... Dan is er misischien iemand die hem ook kent en je een tastbaar aandenken kan geven??? Goede moed in elk geval. Ik bid voor je vriend en voor jou.

      Verwijderen
    2. Bedankt voor je medeleven!

      Verwijderen
  6. 50 jaar geleden was mijn trouwdag. En nu ben ik al 20 jaar alleen.
    Heer, geef mij wijsheid dat ik het mooie kan zien wat ook geweest is.
    Ik bid dat ik vreugde kan vinden in het leven en een keer iemand mag ontmoeten die op me geeft.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten