woensdag, 1 mei 2024

Reacties

  1. Heer,
    Dank voor het goede verloop vd operatie bij Fenn, het zoontje van mijn nichtje. Voor dokters en staff. Dat nu ook stilletjes aan de andere parameters in het lichaam mogen verbeteren. Voor het broertje en de ouders van Fenn. Schenk hen veel Kracht en Liefde opdat ze op een positieve manier kunnen bijdragen aan het herstel van Fenn.
    Amen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik bid mee voor Fenn.
    Op de feestdag van de Heilige Jozef vraag ik ook hulp voor de mindere financiele situatie bij onze zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maria, toon dat Gij onze Moeder zijt ! Bescherm ons en onze wereld en laat Vrede in onze wereld komen. Moeder Maria bid voor ons !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Moeder Maria, die uw ja-woord hebt gegeven en onze verlossing hebt mogelijk gemaakt, sta me toe, tot uw eer, deze korte getuigenis af te leggen.
      Een buurman uit mijn kindertijd kreeg, als hij al ver in de zeventig was, te horen dat hij pancreaskanker had en nog maar enkele maanden meer te leven. Hij kon zich niet verzoenen met dit harde verdict en was toch zo opstandig en rusteloos. Als laatste hoop trok hij naar Lourdes hopend op een wonder en bleef er een week. Hij maakte gedurende die tijd al die zalvende rituelen mee zoals de Eucharistieviering, de processies en de zegeningen voor de zieken. Daar overviel hem geleidelijk een diepe rust die hem bijbleef tot aan zijn overlijden. Tegen zijn kinderen die ontroostbaar waren zei hij: "Alles is goed, je moet voor mij niets meer doen. Ik heb mijn overleden broers en ouders gezien (in een droom). Kort daarna moest hij gestorven zijn. Deze gemoedstoestand van totale overgave en berusting was niet z'n spectaculair mirakel maar het was toch echt een spiritueel wonder.
      Dank U lieve Moeder voor alles wat U voor ons doet en vooral dat je ons Jezus hebt gegeven, onze Verlosser, de Zoon van God, onze enigste hoop.

      Verwijderen
  4. Voor de eeuwige rust en vrede voor een overleden zus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bid mee en vertrouw haar toe aan de oneindige barmhartigheid van God die zo veel van ons houdt.

      Verwijderen
  5. Lieve Heer blijf mij nabij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moge God vandaag zich over jou ontfermen en u zijn liefde tonen.
      Heer ik bid voor alle mensen die uw troost en ondersteuning nodig hebben.

      Verwijderen
  6. Lieve moeder, de mei maand behoort Jou toe. Laten we door ons gebed Uw uitgestrekte handen zijn zoals je gevraagd hebt in Medjugorje. Laat de Heilige Jozef het werk van de werkende zegen en beschermen.
    Heer ik bid voor de wereldvrede.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog niet zo lang geleden, in een korte maar zinvolle droom, waren verschillende mensen en ikzelf aan het bidden in een wel bijzonder sobere kerk. Achter het altaar, hoog tegen de muur hing er een kleine kapel (een zoals er vroeger in ons dorp een aan de lindeboom hing.) met een Mariabeeldje erin. Plots strekte onze goede Moeder haar armen uit naar ons toe als teken van bescherming. Anderen hadden het ook opgemerkt. Deze droom zal ik nooit vergeten.

      Verwijderen

Een reactie posten