.

.

zaterdag, 17 maart 2018

Laat ons bidden ...

5 opmerkingen:

  1. God, ik ken een echte arme. Met een inkomen van € 812 en een huurlast van €575 elektriciteit €75 en nog wat ziekte kosten. Van waar moeten zulke mensen hun eten halen ? Als zulke mensen voor God gaan staan en bidden word ik sprakeloos. Mensen die om de haverklap dakloos worden omdat ze de veel te hoge huur niet meer kunnen betalen. God voor die mensen wil ik vandaag speciaal bidden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tony, ik bid met je mee tot de Almachtige God voor al die schrijnende toestanden waarin mensen soms terecht komen- door omstandigheden ons niet gekend-. Moge er een lichtpunt komen dat ze uit die situatie verlost geraken .

      Verwijderen
    2. Heer,
      armoede is een grote zorg in mijn hart!
      Ik kan enkel bidden om Uw Licht in hun hart, geef hen kracht, dat ze de steun vinden die ze zo nodig hebben.
      Licht, Heer, Uw Licht om hen te steunen.
      Want, Heer, U bent formidabel en geeft Uw liefde door langs vele wegen. Wij zijn kleine graankorreltjes in Uw handen.

      Verwijderen
  2. Heer, het evangelie van vandaag leert mij dat het belangrijk is eerst te luisteren vooraleer een oordeel te vellen. Leer mij dat steeds voor ogen te houden als het over een ander gaat en het ook te vragen als het over mezelf gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heer Jezus, ik dank U voor de warme woorden in de catechese van paus Franciscus. Ik kan mij er goed in terug vinden en zij laten me terug denken aan de bescherming die ik voelde van mijn vader die in 1980 naar de eeuwigheid ging. Maar ik wil vandaag, heel erg bedroefd, bidden, voor die vele kinderen die geen vader hebben, nog meer voor die misbruikt zijn door hun vader, die nooit die bescherming van een echte vader hebben ervaren, die zo koud en kil, in de wereld zijn geworpen, die iedere warmte heel hun leven missen, want die daden laten levenslange wonden en ongerustheid achter. Heer Jezus, God de Vader, spreid voor deze kinderen, deze mensen, wijd en breed je dekens van Liefde en berg hen op, geeft hen die warmte, laat hen die vader liefde van uw grootsheid ervaren, dicht bij U, vergeet hen niet, koester hen.
    Las ik niet in de Schriften dat Jezus ooit zei dat het beter ware geweest dergelijke subjecten met een molensteen om de hals in het diepste der oceanen te werpen. Heer, leer ons onze schuldenaars te vergeven, hoe moeilijk zijn, in deze context, deze mooie woorden. Geef ons de kracht, dit consequent te kunnen doen, zonder uw genade is dit onmogelijk, wij zijn nietig. Heer, ik bid U.

    BeantwoordenVerwijderen